"Відкрити в кожній дитині душу творця, дати їй змогу пробудитися і розквітнути"

7.12.15

Вечорниці




Мета. Знайомити учнів, як на заняттях, так і у вільний час (свята, розваги) з оселею, сім’єю, з народним мистецтвом, з побутом нашого народу, де величезну роль відіграє усна народна творчість. Розкривати скарбницю усної народної творчості — казки, легенди, загадки, дражнилки, заклики, анекдоти, бувальщини, прислів’я, приказки тощо. Навчити збагачувати активний словник зразками народної творчості. Виховувати любов до усної народної творчості, до народних традицій українського народу.
(Українська хата. У хаті стіл, застелений вишиваною скатертиною. Попід стінами лави, застелені ковдрами. На стіні портрет Т.Г. Шевченка, прикрашений рушниками, люстерко, ікона Божої Матері.
Біля столу сидить дід, товче часник, баба витягає з печі горщика рогачем).
Баба. __________Діду, годі тобі вже той часник товкти. На, вдягни чисту свитку, бо незабаром люди прийдуть на вечорниці.
Дід. _________Га! Ти до мене?
Баба. __________Ні, то я Миколі Угоднику кажу.
(Дід підходить до ікони, хреститься: «Святий Микола Угодник…»).
Баба. __________ Та то ж Матір Божа! Зовсім сліпий старий. Нічого не бачить. Та сорочку обтруси, та бороду розчеши, а то висить, як собачий хвіст.
Дід. __________ О! Собачий хвіст каже!
(Стукіт у двері. Заходять люди в українському вбранні, вклоняються).
Діти. _______________________________________________________________Добрий вечір, господарі милі, ми до вас на вечорниці завітали. (Дід з бабою вклоняються).
Разом. Добрий вечір, любі друзі, заходьте і сідайте на лави.
(Діти сідають на лави, але у цей час чути невдоволення).
Гриць. __________Христя, ти мені ледь ногу не оддавила.
Христя-мистя
Вуха з листя,
Ніс — цибулька,
Зверху гулька.
Христя. __________
А ти Гриць пихатий,
Соломою напхатий,
Гвіздочками прибитий,
Щоб не був сердитий.
Баба. __________Та годі вам, дітоньки, сваритися, краще, дівчата, беріть нитки та вишивайте рушники.
Нехай нитка справжньо в’ється,
Візерунками кладеться.
І на серці тепло буде,
Вишиванка душу збуде..
Зараз підемо у ліс, у долину.
Там червону зустрінем калину.
Простягни нам, калинонька, віти,
Хай щасливими будуть діти.

пісня«Ой є в лісі калина».

До хати з сільничкою заходить Одарка, в очіпку та у дукатах).

Одарка. __________ Ой, кумонько, серденько, прийшла до вас позичити трохи солі, бо у нас вся вийшла. Та бачу, вам не до мене. Піду.
Баба. __________Та що ти, Одарко, проходь та посидь з нами трішечки.
Одарка. __________Та ні, Василь лаятися буде. А втім… нехай собі лається. Зостануся. (Сідає на лаву). (Коло хати дід латає сітку, іде молодий хлопець).
Хлопець. __________Діду, як ваше село називається?
Дід. __________Га? Що ти кажеш?
Хлопець. __________Я питаю, як ваше село називається?
Дід. __________Га? Кажи голосніше.
Хлопець. __________Я питаю, як ваше село називається? Ну, «дєрєвня».
Дід. __________А-а-а. Дерев’я. Є у нас дерев’я. Берези, клени, тополі.
Хлопець. __________Та ні. Я питаю, ну, хто у вас у селі найстарший?
Дід. __________А-а-а. Найстрашний — моя баба.
Хлопець. __________Та ні, ну, кого у вас, у селі бояться?
Дід. __________Бугая. Як задере хвіст, то старе й мале тікає.
Хлопець. __________Ой, діду, та я вже не можу. Піду.
Дід. __________Е, ні. Зажди. Я відповів на твої запитання, тепер і ти відповідай на мої. Іду це я вранці по березі річки, а воно плиг у воду і попливло, і попливло.
Хлопець. __________Може то жаба?
Дід. __________Та ні, не баба. Баба здорова, а воно маленьке.
Хлопець. __________Може то щука?
Дід. __________Ні. Не щука.
Хлопець. __________Може то окунь?
Дід. __________ Ні, не боком. Сам бачив прямо пливло.
Хлопець. __________Ой, діду, я вже не можу. Піду. До побачення.
Дід. __________От козак, так козак. На вечорницях всі дівчата його будуть.

Пісня А мій милий вареничків хоче.

Дівчина1. __________
В кожній хаті на Вкраїні
Вареники варять нині.
Вареники не погані,
Вареники у сметані.
Є вареники у хаті:
В Україні все гаразд:
Всі – щасливі і багаті,
Щедре сонце світить в нас!

Правда, вареники — то є смачна їжа?

Дівчина 2__________
- Ось вареники бульб`яні, щоб ваші щічки були рум’яні!
- А ось варенички з капусти, щоб у вашій кишені не було пусто!
- Тут варенички з грибочками, щоб були з синами та дочками!
- Їжте вареники з м’ясом, щоб не хворіли ви часом!
- Їжте вареники з ягодою – щоб жили ви злагодою!
- Ось варенички із сиром – з добром вас із миром!

 Пісня  Вареники у сметані

Дiвчина 3

А тепер запрошуємо всіх бажаючих купити та скуштувати смачненьких вареників. А  за зібрані кошти ми придбаємо подарунки до Дня Святого Миколая діткам з Будинку дитини Сонечко. Просимо!

 Пісня «ПРОЩАВАЙТЕ, ЛЮДИ»

Прощавайте, люди,
Час додому, час.
Хай добробут буде
На столі у вас.
І в вас, і в нас
Хай буде гаразд.
Щоб ви і ми
Щасливі були.
Жито та пшениця
У полі родили.
Гуси, кури, вівці
По дворі ходили.
Щоб світило сонце
У ваше віконце.
Мир вашій родині,
Щастя Україні.).

Немає коментарів:

Дописати коментар